logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۶۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

20 گشت خودرویی و موتوری برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان زنجان فعال هستند/ جلوگیری از 5 فقره تخریب اراضی ملی در زنجان

20-گشت-خودرویی-و-موتوری-برای-حفاظت-از-عرصه‌های-منابع-طبیعی-در-استان-زنجان-فعال-هستند-جلوگیری-از-5-فقره-تخریب-اراضی-ملی-در-زنجان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به فعالیت اکیپ‌های منابع طبیعی برای حفاظت از اراضی ملی در استان زنجان گفت: 20 گشت خودرویی و موتوری برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان زنجان فعال هستند.

منصور خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از آغاز اجرای طرح گشت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان، ویژه تعطیلات ایام نوروز در این اداره کل خبر داد اظهار کرد: در حال حاضر اکیپ‌های حفاظتی در حالت آماده باش هستند.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه تعدی و تجاوز به عرصه‌های ملی استان در ایام تعطیلات نوروزی، کارشناسان و ماموران حفاظت این اداره کل بصورت شبانه روزی و در قالب اکیپ های گشت زنی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات مشغول حراست و حفاظت از این اراضی هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: این گشت‌ها با بکارگیری 12دستگاه خودرو و 8 دستگاه موتور سیکلت اقدام به گشت زنی مستمر در سطح جنگلها و مراتع استان می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی کامل با دادگستری کل استان و دادستانی‌های مراکز شهرستان‌ها، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر‌قانونی در عرصه های ملی استان ضمن توقیف ادوات و ماشین آلات دخیل در جرم، اقدام به بازداشت متخلفین و تنظیم پرونده تخلف برای آنها خواهند کرد.

خسروی ادامه داد: در این راستا، رسیدگی به بیش از 25 مورد گزارش مردمی، 5 فقره جلوگیری از تخریب اراضی ملی، و 5 مورد گزارش آتش سوزی از اهم فعالیت‌های این اداره کل از روز سه شنبه مورخه 29 اسفند سال گذشته تا پایان روز یکشنبه مورخه 5 فروردین بوده است.

وی با آرزوی تعطیلاتی شاد و مفرح برای همه هم استانی‌ها و میهمانان گرامی ضمن درخواست همکاری هرچه بیشتر این عزیزان با کارشناسان و ماموران منابع طبیعی از مردم خواستند که هنگام مراجعه به طبیعت به ویژه در روز 13 فروردین حدالمقدور از روشن کردن آتش پرهیز کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: در پایان روز از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند و همچنین از رها سازی هرگونه زباله در طبیعت و یا کندن و ریشه کن کردن بوته ها و درختان و درختچه ها برای تهیه هیزم جدا خودداری کنند.

خسروی خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هر نوع تخریب و تصرف اراضی ملی و یا وقوع آتش سوزی در اراضی ملی استان، موارد را سریعا و از طریق سامانه امداد جنکل و مرتع  1504 به اطلاع این اداره کل برسانند.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر